dilluns, 21 de març del 2016

ENTREVISTA A RAMON VALIENTE, PEDIATRE DEL CS FERRERIES

Aquesta vegada ha estat el torn de na Júlia, en Fèlix, en Llorenç i na Sofia. Ells havien d'entrevistar al pediatre del nostre poble. Volem donar les gràcies a n'en Ramón per dedicar-nos una estona i contestar les nostres preguntes.
Aquí teniu la seva entrevista.



Quants anys fa que ets a Ferreries?
Ara ja fa 10 anys que som a Ferreries com a metge, i uns 30 que vaig començar a venir de vacances.

Quants anys fa que ets doctor?
Fa 32 anys que som metge. Ara faig de pediatre, però he treballat en altres camps de la medicina.

Perquè vas triar aquest ofici?
Als 10 anys jo ja volia ser metge, sempre m’ha agradat.

T’agrada ser doctor?
Si, a jo m’agrada molt la meva feina.

Has hagut d’estudiar molt?
Si, encara ho faig. Els metges no podem deixar d’estudiar mai.

Fas feina moltes hores?
Set.



Quines malalties són les que més veus a Ferreries?
Sobretot refredats i mals de panxa (passa que deis aquí). També   conjuntivitis. Però a més de visitar quan esteis malalts també faig moltes revisions (sobretot de fillets petits).

Quines són les malalties més greus?
Aquí ens trobam amb fillets que s’han donat un cop al cap, alguns   casos (quasi bé cap) de meningitis, ... Se solen donar alguns casos de pneumònies, asma, ...

Quines són les coses que més t’agraden de la teva feina?
El que més m’agrada és poder curar una malaltia i que tot vagi bé, també m’agraden molt les revisions dels nadons.

Quins consells donaries als fillets per estar sans?
Per estar sans és molt important una bona alimentació, fer exercici físic i un bon descans.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada