divendres, 18 de març del 2016

ENTREVISTA A TOMEU ENRICH, MESTRE DE LA NOSTRA ESCOLA

Na Laia, na Mariona, en Joan i na Zaira van entrevistar en Tomenu Enrich. Açò és el que ell ens va explicar...



 Per què vas triar la feina de ser mestre?
Difícil resposta. Jo volia ser, com molta gent, futbolista! Però veient que no em guanyaria sa vida i que s'escola i s'estudiar m'agradaven, vaig encaminar cap a exercir de mestre.

T'agrada fer feina a Ferreries?
Molt. És una escola molt polida i feinera, ben present dins del poble. Sí, m'agrada.

És diferent l'escola d'Alaior? Quines coses són diferents?
Són molt diferents i a la vegada semblants. A Alaior és més gran, hi ha quasi el doble d'alumnes i de mestres, gent de gairebé totes les parts del món...Aquí, a Ferreries, és tot més familiar. Però he de dir que ses dues són molt bones escoles per aprendre i xalar. De tots els lloc, si es vol, s'aprèn.

Sempre has fet feina de mestre?
Si i no. De jove, durant ses vacances d'estiu, ajudava als meus pares fent de depenent a ses botigues. Després, quan ja vaig acabar sa carrera, sempre he fet de mestre.

Has volgut canviar mai la feina?
No, de moment m'agrada molt i no pens en canviar-la, però mai es sap.

Quina assignatura prens més gust a l'hora de mostrar?
Matemàtiques i Socials. I un petit secret, no m'agrada gaire sa Plàstica!

Te va costar treure ses oposicions?
Un poc, encara que aquell any vaig estudiar bastant, treia temps d'allà on no n'hi havia, xafardejava molt la feina que feien les companyes, m'apuntava a tots els cursets que podia...i vaig aprovar a la primera.

A quines escoles has anat?
He anat a cinc escoles i a totes he xalat molt. A La Salle de Maó, a Cormar, Fornells, doctor Comas Camps d'Alaior i a Ferreries.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada